Peale Eurostariga põrumist tegi Deutsche Lada Bohsele ettepaneku võtta kabriode ehitamisel aluseks moodsam auto ehk Lada Samara. Kuna jälle üritati ehitada odavama hinnaklassi autot, siis vältimaks töömahukat keretugevdamist, hakati ehitama poolkabriosid.

Deutsche Lada tellimusel ehitatud autod said tehases nime Lada Samara Fun ja nad säilitasid aluseks võetud auto VIN koodi, kuigi tehaseplaat tuli uus. Neid müüdi eelkõige Saksamaal ja registreerimisel said millegi pärast margiks Vaz 2108F. Venemaal tähendas selline markeering Samara baasil ehitatud kaubaveo furgooni, mida toodeti väga minimaalse partiina.

Kõikjal mujal riikides müüs Bohse neid autosid Safari nime all ja need autod said uue tehaseplaadi ja VIN-koodi. Auto margiks peaks tehnilises passis olema Lada Bohse BDS ja VIN kood on 17 kohaline. (Eurostar näiteks oli teh. passis Lada Bohse BD60L ja VIN kood 12 kohaline.)

Üldjoontes on need autod hoolimata erinevatest nimedest samad. Neil on ainult 3 erinevust: iluvõre Samara Funil säilitas Lada embleemi, samas Safaril on Bohse logo. Samara Funil on kasutusel klaasist katuseluuk, aga Safaril mustast plastikust suur “luuk” ja erinevus on ka tagaluugil olevates kirjades. Tegelikult tundub, et autosid komplekteeriti kuidas juhtus ja osadel Safaritel olen näinud ka klaasist katuseluuki ning esivõre on Lada oma.

Auto on oma ehituselt suhteliselt lihtne. Aluseks võetud Vaz 2108-l lõigati maha katus B piilarist taha poole ja C piilar koos tagaluugiga. Kogu selle augu äär kaeti kerehermeetikuga ja sinna peale pandi plastis uus tagaluuk, koos kattega kuni B-piilarini, mis jättis tagaistme vabaks. Katuse tugikonstruktsioon lahendati kahe alumiiniumist painutatud toruga, mida saab keskelt ühendada ja muidu on võimalik paigutada pagasnikusse.

Autod tulid tehasest 5 erineva mootoriga: 1100, 1300 või 1500 cm3 tavaline Lada mootor ning US-normidele vastava katalüsaatoriga varustatud 1300 või 1500 cm3 mootor.

Lada Samara Fun tüüpnäidiseks on minu auto, aga lisan ka pilte tüüpilistest Safaritest.

Bohse Safari iluvõre kaks varianti (tegelikult on neid veel): Safariiluvore_300Safariiluvore2_300

Tagaluuk koos kirjadega

Safaritagaluuk_300

Katuseluuk

Safarikatus_300